lördag 21 februari 2009

Svar på tal! Payback!

Såsom svar på en annan persons kommentar till min kommentar rörande artikeln "Kraftfulla åtgärder krävs mot organiserad brottslighet" http://www.barometern.se/nyheter/debatt/kraftfulla-atgarder-kravs-mot-organiserad-brottslighet(1161834).gm skrev jag följande:

Det jag säger är vare sig frågan om övertoner eller ogrundade beskyllningar. Det har under lång tid funnits möjligheter för politikerna att ta del av annat material och annan statistik och inte bara luta sig emot polisens obevisade anklagelser om bikerkriminalitet. Så länge de bara går i polisens ledband och vägrar ta till sig annan information så är de inget annat än simpla knähundar som vallas runt av polisens hundförare.

Jag har hänvisat till Nättidningen Payback och dess artikel "Sanningen om bikerkriminaliteten" som bygger på objektiv statistik från oberoende källor. Varför tar inte politiker till sig denna statstik och inte bara vänder örat mot ett håll?
Det finns också annat material från Brå som ger samma belägg vad gäller mc-kriminaliteten och dess uppblåsta kriminalitet. Återigen, gå in på Nättidningen Payback och ta del av artikeln: Brå-Rapport 2008:22:"14 projekt mot organiserad brottslighet. Läser du igenom bägge dessa artiklar med öppet sinne förstår du säkert bakgrunden till vad jag hävdar i min artikelkommentar: Att politkerna idag saknar såväl ryggrad som stake och villigt låter sig ledas i koppel av polisens hundförare. Jag kommer att upprepa denna kritik tills politikerna gör sig kvitt kopplet och återigen blir fria, självtänkande individer som vågar se sanningen. Peter Schjerva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar