fredag 4 september 2009

Skulle både Brå och Sveriges Radio ljuga och Polisen tala sanning?

Som svar på kommentarer kring artikeln: "Kriminell mc-klubb på väg till Östersund" http://op.se/ostersund/1.1313438 postade Payback följande kommentar:

Jag säger inte emot mig själv, "Kålskallen". Jag refererar absolut inte heller till alla som okunniga heller. Bara den lilla klick som vägrar att ta till sig fakta och se att sanningen är en annan än den som länge propagerats.

Jag försöker inte heller få dom att tro bara på mina ord. Jag refererar till två statliga undersökningars siffror. Brå och Sveriges Radio. Företag vars objektivitet inte kan ifrågasättas och som inte heller styrs av egna vinstmotiv såsom polisen.

Du borde istället fråga dig hur dessa myndigheter kan redovisa siffror som ger en helt annan bild än polisens? Faktiska siffror ljuger inte och polisen har aldrig redovisat ett liknande siffermaterial. Så menar du då att även dessa myndigheter ljuger för att det inte passar med din selektiva världsbild? Nej, läs sanningen på: http://www.payback.name/#bikerkriminaliteten

Peter Schjerva för ABATE Sverige och Nättidningen Payback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar