torsdag 21 maj 2009

Rörande "Öppet brev från Thomas Möller"och dess spridning

Payback publicerade ""Öppet brev till media och allmänhet från Thomas Möller" på http://www.newsdesk.se/pressroom/naettidningen-payback/pressrelease/view/oeppet-brev-till-media-och-allmaenhet-fraan-thomas-moeller-296138 och http://newsmill.se/artikel/2009/05/20/oppet-brev-till-media-och-allmanhet-fran-thomas-moller . Pressmeddelandet följdes därefter upp på: http://www.presskontakt.se/?option=com_compropressrelease&id=114701&uuid=8D6CAB51-96B7-EA8F-9E3E-8CDAF66A3A17

13 timmar senare skrev Nyheter 24 om nyheten http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/226002-de-begar-ett-karaktarsmord-pa-mig och till slut har nu Kvällsposten gett vika för intresset kring brevet och skrivit en egen artikel i ämnet: http://www.kvp.se/nyheter/1.1577349/moller-tar-strid-for-sina-miljoner

Det är så vi måste göra bruk av att vi idag har ett eget forum för publicerande av kommentarer, rättelser, genmälen m.m till olika former av anklagelser som haglaröver bikerkulturen och dess företrädare i media. Vi har nu nättidningen Payback som kan publicera sådana skrivelser såsom ett pressmeddelande på Newsdesk och/eller beroende på formen av skrivelse, även som en artikel på Newsmill.se

Har det då någon funktion? Till att börja med har bikerklubbar eller enskilda individer inom kulturen oerhört svårt att få publicerat någon form av inlägg alls kring olika massmediala övergrepp vare det genmälen, rättelser, artiklar eller vad än de vill ha publicerat. Nättidningen Payback kan ombesörja saken då det i sin egenskap av att vara en tidning har tillgång till sådana forum.

Får det någon spridning då? Låt oss titta på reda siffror kring detta. Ovanstående har lästs av cirka 6oo personer på newsmill. Då dess medlemmar till största delen är samhällsdebattörer av rang, politiker, författare, journalister och intellektuella i allmänhet har det en stor effekt i ett arbete för att vända opinionen.
Newsdesk då? Efter ett dygn har pressmedelandet lästs av 400 personer och det är då folk som söker sig till Newsdesk utifrån, ej medlemmar alltså.
Vidare har Epost-bevakningar och prenumerationer skickats direkt till 632 massmediaredaktioner!
Epost-bevakningar och prenumerationer har skickats till 1631 journalister som representerar 747 olika massmediaredaktioner.

Så, ja, det har effekt. Låt oss därför i fortsättningen utnyttja Nättidningen Payback som vår kanal utåt. Bikerkulturens och ABATEs eget organ som säkerställer att rättelser och skrivelser kommer samhällsbärarna till godo. Ett verksamt vapen i kampen för att påverka och vända opinionen.

Så när är ni har något ni vill få publicerat, rättat, genmält: Mejla; peter@payback.name så fixar jag det!
Peter Schjerva/ABATE Sverige/Nättidningen Payback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar