lördag 4 april 2009

Att skilja på olika mc-klubbar

Som svar till signaturen Pee rörande artikeln: "Bandidos ledare skulle sprängas" http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/173440-bandidos-ledare-skulle-sprangas?postingId=174783 skrev Payback följande svar:

Du svarade inte på vem du var, vems intressen du företräder eller vilken erfarenhet du själv besitter. Du vet vem jag är och vad jag står förvarför inte göra oss jämspelta så inläggen kan bedömas utefter vad var och en är och företräder.

Jag skiljer inte på olika klubbar, nej.(Jo, på ryggmärkesklubbar och övriga, men här debatterar vi bara ryggmärkesklubbar) Jag kommer heller aldrig att så göra då, som jag tidigare uttalat, ingen klubb är kriminell.Många klubbar har medlemmar som i egen regi begått kriminella handlingar men det gör ju inte klubben kriminell. Många enskilda polismän har gjort sig skyldiga till brott kallar du då, i enlighet med din logik, poliskåren för en kriminell organisation? Nej, jag trodde just det men du borde göra så utefter ditt resonemang eller borde du ännu hellre erkänna att inte heller mc-klubbar skall kallas kriminella för vad enskilda medlemmar gör sig skyldig till. Vilket alternativ väljer du?

Om tillhörigheten skrämmer eller ej beror ju på vilke bild av mc-kulturen var och en valt att tro på. Den som inte uppför sig direkt enfaldigt har ingenting att frukta från en mc-klubb. Det där med varumärken och den potentiella möjlighten att utnyttja detsamma är ett rent påhitt av massmedia och polis i avsikt att bereda väg för ytterligare lösnummerförsäljning respektive förhöjda anslag. Det är en nutida modern uppfinning som uppfunnits när det inte finns några konkreta brott som kan härledas direkt till någon klubb.
Peter/ABATE Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar