fredag 17 april 2009

Svar till maskerad polis på Newsmill!

Som svar på maskerad polismans kommentar på: http://newsmill.se/artikel/2009/02/24/sanningen-om-bikerkriminliteten#comment-39212 svarade Payback som följer:

Du kan inte på allvar hänga upp hela din argumentation kring bikerklubbars kriminalitet på ett okänt märkes betydelse. Jag har sett att polisen i ett flertal artiklar på sistone har tagit upp just detta ämne och anfört det som bevis i brist på några som helst påtagliga bevis. Din ovilja att framträda med namn och funktion parat med ditt enda argument rörande ett märke visar ju vilket läger du hör hemma i. Ingen annan skulle anföra ett märke som bevis utan framlägga argument och påtagliga saker. Att samtidigt påstå att jag gömmer mig bakom statistik visa bara ännu tydligare vilken yrkesgrupp du i själva tillhör. Statistik är inget man gömmer sig bakom. Det är enda möjligheten att påvisa någots existens likaväl som någots icke-existens! I detta fallet är bevisen entydiga i mc-klubbarnas favör. MC-klubbarnas kriminalitet är gravt överskatad samtidigt som den lika bevisligen är ett resultat av de enskildas kriminalitet. Och som sagt, 20 års totalövervakning och underrättelsearbete har inte resulterat i en enda dom där mc-klubbar bevisats ha beslutat, planerat, verkställt och tagit hand om profiten av ett kollektivt brott. Detta kan du inte motsäga tydligen hur många inlägg du än gör. Lika lite kan du diskutera dig ifrån den statistiska sanningen. Den hämtar sina uppgifter från två olika, oberoende och statliga utredningar och visar i svart på vitt sanningen om bikerkriminaliteten över åren. Det är så säkra uppgifter så du inte ens har försökt bemöta dom vilket jag förstår då denna sak är omöjlig.

Jag arbetar för alla och vilka klubbar som än blir trakasserade. Idag kanske mest HA och Bandidos, imorgon någon annan. Mitt arbete är att motarbeta orättfärdig behandling och diskriminering på grund av blotta klubbtillhörigheten. Mitt arbete tillhör alla inom mc-kulturen och de som sympatiserar med oss. Detta gäller såväl 1 %-klubbarna som de andra klubbarna, de du kallar wannabees (vilka de är har vi nog högst olika uppfattningar om) samt enskilda trakasserade mc-killar! Ingen nämnd och ingen glömd!

Jag gör inte din skillnad. Det är polisen som alltid försökt få olika mc-killar att ta ställning för eller emot vissa klubbar, vilket yyterligare bevisar din härkomst även om du så klart inte nu kan träda fram och tappa ansiktet. (Men du är polis, ingen tvekan om det. Du avslöjar dig via dina frågeställningar och påståenden lika tydligt som du hade från början spelat med öppna kort) Inom kulturen vet man att inga klubbar är kriminella utan all kriminalitet är en fråga om individernas kriminalitet. Frågan är därför inte korrekt utan måste ställas såsom: Tar du ställning för eller emot trakasserier av mc-klubbar och enskilda individer inom mc-kulturen?
Och jag tar ställning för, alltid för, de trakasserade. Vem de än vara må!

Att jag drar fokus från kvinnomisshandel och våldtäkter är så dumt att det egentligen inte borde bemötas. Jag måste kämpa för det jag tror på, brinner för och kan. Andra, med specialkunskaper inom sitt område får kämpa för andra utsatta.
Vad gäller dina anspelningar på att mitt jobb är fåfängt och inget tjänar till för ingen kommer att tro på mig så kan jag bara svara dig med: ”Jag har köpt mig en stadig spade och jag har grävt länge och djupt. Jag har grävt en skyttegrav och fyllt upp med proviant för årtionden framåt. Jag har förberett mig mentalt för ett utnötningskrig som kan pågå i decennier. Men jag har ingenting annat att göra. Jag skall ingenstans. Jag stannar här, för denna kampen är mitt liv och min sista stora strid och den skall jag kämpa ut!!” Så stor är min hängivenhet och övertygelse i ämnet. Tror du fortfarande att du med billiga medel kan få mig att avsluta min kamp och mitt arbete?

Vad gäller dina övriga anklagelser vill jag bara kortfattat yttra att varän någon anklagar en mc-klubb för att vara kriminell kommer jag så att bemöta det. Det är lika dålig stil vem det än må vara att ta sådana ord i sin mun. Om en person är spårlöst försvunnen, min ingen fälld för brottet har du ingen rätt att anklaga någon alls person eller klubb. Det handlar om känsla för rätt och fel, rättskänsla. Det kan man begära lika mycket av en person som sörjer som av någon annan.
De absurda och otroliga historierna om folk i bakluckor visar ju återigen bara på att du har absolut ingenting att komma med som understöder din sak. Det är ju historier som om du vet också andra visst och därigenom folk redan suttit i fängelse för handlingarna. De faller på sin egen logik och inte ens en femåring hade trott på en sådan saga.

Vill du fortsätta denna debatten, och då inte om märkens olika betydelser, får du hänvända dig till min blogg istället i fortsättningen: http://payback-name.blogspot.com/ men då får du komma fram ur garderoben, och tala om ditt namn och din verkliga befattning inom svenskt polisväsende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar