lördag 27 juni 2009

Att inte erkänna vare sig den svenska rättsmodellen eller demokratiska spelregler!

Som kommentar till inläggen kring artikeln: "Misstänkta ringas in för sprängattentat" http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.1148912 postade Payback följande inlägg:

1%-klubbarna är de som brukar kallas outlawklubbar. Men detta begrepp är felöversatt. Det betyder inte utanför lagen, det översätts fredlös. Det vill säga förföljd, bespottad och trakasserad. Den verklighet bikerklubbarna idag således lever uti. Detta är inget klubbarna valt. De har utsatts för det.

I övrigt hänvisade jag i mitt förra inlägg till två saker:Dels en artikel på Nättidningen Paybacks hemsida bevisande att mc-kriminaliteten är grovt överskattad likaväl som den är ett resultat av enskilda individers kriminalitet och inte klubbarnas. Vidare skrev jag också att alla parter, i ett demokratiskt samhälle, bör och skall omfattas av rättsprincipen att behandlas såsom oskyldig till ens skuld bevisats samt att detta synsätt borde efterlevas av alla som har den minsta känsla för rättvisa och demokrati i kroppen. Då du inte erkänner denna rättsprincip, erkänner du heller inte det samhälle du lever i; den svenska rättsmodellen;eller de demokratiska spelregelerna utan drivs av ditt hat!

2 kommentarer:

  1. jag måste erkänna att jag har lite svårt för att eränna den svenska rättsmodellen som ber mej att Dra åt helvete.
    jag måste nämligen hela tiden ge avkall på de mest naturliga sakerna i världen.Pengar,kärlek,sex,kläder,utbildning,barn,livsduglighet,aktivitet.Så länge man kan tjäna pengar på min existens är jag värdefull för den svenska rättsmodellen, men när man inte kan det så ber man mej faktiskt att Dra åt helvete.

    SvaraRadera
  2. väl sagt!
    Vissa verkar tro att det står för att 1% av klubben är laglig o sen verkar även media i största allmänhet "gissa" sig till betydelser för bikertermer och varför västarna ser ut som dom gör mm. vi i modellen får väl starta kvällskurser för journalister så dom lär sig använda rätt ord i rätt sammanhang. (sånt som dom själva tycker är skitviktigt helt plötsligt när de gäller ämnen som hur tex olika etniska grupper el politiska grupper ska benämnas och debatteras)
    slött!
    /secty, Taxon

    SvaraRadera