måndag 1 juni 2009

Svar till polis med obehandlad garvsyra!

Som svar på signaturen Olivers inlägg kring artikeln: "Kriminella gäng rekryterar efterblivna" http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/235897-kriminella-gang-rekryterar-efterbli postade Payback följande inlägg:

Till Oliver: Att det skall vara så svårt för människor att inte bara misstänkliggöra vad andra skriver utan bemöta dem med sakliga argument istället. När det gäller kopplingar har jag ett flertal gånger beskrivit hur jag ser på hela situationen kring detta. Prospects är prospects och skall så tituleras om det har någon relevans i sammanhanget, vilket det oftast inte har. Och då är omnämnandet återigen bara ett sätt att försöka vältra över enskilda personers brott på en klubb. Läs hela artikeln kring detta ämne på: http://www.newsdesk.se/pressroom/naettidningen-payback/pressrelease/view/foerklarande-och-foertydligande-av-en-procentsbegreppet-298640

Att vara paranoid för att man anser att media och polis kriminaliserar en massa klubbar oskyldigt må vara din definition på detta begrepp. Av sättet att angripa mig, utan att sakligt bemöta mina argument visar ju med all tydlighet att du är polis. Därav din upprördhet också. Jag är inte paranoid, mina bröder inom mc-kulturen är inte heller paranoida. Vi vet att det jag skildrar är en daglig verklighet för många människor och deras anhöriga i detta land.

Du blir indignerad för att jag ständigt och överallt bemöter media och polis när de använder uttrycket ”kriminella mc-gäng.” So be it! Jag kommer att fortsätta bemöta dessa anklagelser på samma sätt tills folk tagit till sig de enda reela fakta som finns presenterade i ämnet: Nämligen Nättidningen Paybacks artikel: ”Sanningen om bikerkriminaliteten”. Jag använder ingenting annat än exakt samma stategi som media och polis använt i 15-20 år nu, dock med motsatta förtecken. Nämligen att nöta och hamra in budskapet tills folk förstår att de blivit lurade. Och det finns inte ett enda dugg du kan göra för att få mig att sluta med detta! Varför? Jo, för jag vet att jag och bikerkulturen har rätt i vår kamp för att rentvå oss och därför kommer jag också att fortsätta kämpa för denna sak.

Påståendet att jag har för få meningar i huvudet kan vem som helst se som vill ta del av det stora spektrat av artiklar kring bikerkulturen som finns upplagda på: http://www.newsdesk.se/pressroom/naettidningen-payback enkelt förstå är inget annat än för länge obehandlad garvsyra från din del.
Peter Schjerva/ABATE Sverige/Nättidningen Payback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar