lördag 22 augusti 2009

Angrip sexbrottslingar och andra fega stackare- men inte mc-klubbar!

Som svar på signaturen Kalles inlägg kring artikeln: "Hells Angels på motortävling" http://st.nu/start/sundsvall/1.1286272?articleRenderMode=default postade Payback följande svar:

Kalle: Jag debatterar sannerligen inte för debatterandets skull. Jag vänder mig mot orättfärdiga anklagelser som saknar stöd i verkligheten. Du för fram en massa anklagelser som polisen, utan att vara förmögen att bygga under, länge ostört fått sprida i medierna. Så, är du inte polis gör du samma sak som du anser jag gör med HA, nämligen sympatiserar, fast i ditt fall med polisen. Detta kan vara nog så bra om det ex.vis innebär att du tar kamp mot sexbrottslingar, kvinnomisshandlare och andra fega stackare men när du vänder dig emot mc-klubbar är det inte längre ok.

Återigen läs: http://www.payback.name/#bikerkriminaliteten så får du en annan bild av bikerkriminaliteten än den polis och media serverat dig.Vad gäller fallet, har HA all rätt i världen att sälja tröjor. Vad gäller medlemsvärvning faller det på sin egen orimlighet. Det tar 4 år att bli medlem i HA. Hur trovärdigt är det att man finner lämpliga rekryter på ett motorevenemang? Jag aspirerar för övrigt inte på att bli medlem utan driver en nättidning för bikerkulturens upprättelse!

Peter Schjerva för ABATE Sverige och Nättidningen Payback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar