söndag 9 augusti 2009

Jag måste be att få gratulera Sveriges poliskår!

Med anledning av artikeln: "Polisens hemliga listor säljs bland kriminella" http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5435225 måste jag bara få gratulera polisen till ett ytterst framgångsrikt, genomfört arbete trots att de fortfarande inte vet vad det brukar stå på olika mc-västar.

Jag citerar: "Hur går ögstgötapolisens och övriga myndigheters satsning mot grov organiserad brottslighet med fokus på kriminella MC-gäng?

-Vårt mål är att få bort de kriminella MC-gängen innan slutet av året." Här måste man ju verkligen gratulera polisen!! De har verkligen lyckats i sitt arbete. För det finns verkligen inga kriminella mc-gäng kvar i Östergötland! Det har förvisso heller aldrig funnits några sådana mc-klubbar i Östegörland. Men ändå. Polisen har lyckats med målsättningen och sitt arbete att se till att det som aldrig funnits inte heller nu finns. Grattis!

Vidare står det i artikeln: "Det har talats om att MC Sweden Norrköping, före detta Top Side MC, skulle bli fullvärdiga medlemmar i Hells Angels till sommaren. Finns det något som tyder på att det blivit så?
- Inte vad jag vet. De har sina graderingar i de här MC-gängen men det är inget som påverkar oss i vårt arbete."

Här tycker jag vi kan vara lite generösa och dela med oss lite insidesinformation till polisen: För att veta om en klubb blivit fullvärdig medlem i en annan så titta efter om det finns en övre båge på ryggen. Finns den och där står skrivet Hells Angels i detta fallet, så är klubben fullvärdig medlem, inte annars! Nu var jag väl snäll som delade med mig information till kriminalpolisen i Östergötland, säg?

Peter Schjerva för ABATE Sverige och Nättidningen Payback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar