fredag 4 september 2009

Att skriva under pseudonym och beskylla andra för att vara mesar?!

Som kommentar till inläggen kring artikeln: "Kriminell mc-klubb på väg till Östersund" postade Payback följande inlägg:

Till LM och Pokerface: Det må vara en rättighet att skriva anonymt, visst. Men att skriva under pseudonym och kalla andra mesar? Nej,stå upp för vem du är om du skall göra påhopp. Jag gömmer mig sannerligen inte. Jag är helt öppen med vem jag är och står för, i motsats till dig!

Jag används sannerligen inte heller som marionettdocka. Jag är en egen individ med ett eget rättspatos som också är den enda drivkraft jag behöver. Jag hatar inte polisen, jag hatar den desinformation de sprider. Däri ligger faktiskt en väsentlig skillnad.

Att försöka leda in diskussioner på svepande anklagelser och dåligt självförtroende är bara lågt men är ju en fungerande taktik då man inte behöver gå i debatt kring de rena fakta jag hänvisar till. Återigen: Anser ni, om ni förfäktar åsikten att polisen har rätt i sak då att Sveriges Radio och Brå medvetet fifflat med sin statistik som talar ett motsatt språk? Bemöt detta istället för att substanslöst strö ospecificerade anklagelser omkring er!

Peter Schjerva för ABATE Sverige och Nättidningen Payback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar