tisdag 10 mars 2009

Självgodhetens profeter!

Såsom svar på signaturen: "Men fatta" i debatten på http://www.ekuriren.se/ekuriren/senaste_nytt.php?id=815853&avdelning_1=102&avdelning_2=369 skrev Payback följande:

Jag måste gratulera dig "Men fatta", tydligen sitter du inne med kunskap och information som alla inom en hel kultur, såsom bikerkulturen, saknar. Du vet utan tvekan att HA och Bandidos är kriminella. Alla inom kulturen vet förstås motsatsen men det är ju inget att bry sig om. Självutnämnda profeter som du och även Lasse Wierup, vilken du ju hänvisar till, har självklart större kunskapsbas än alla de som själva lever livet och dagligen vistas inom kulturen.

Jag vill fråga dig två andra saker: Läste du Nättidningen Paybacks artikel:"Sanningen om bikerkriminaliteten som jag rekommenderade i mitt inlägg? Eller du vet redan allt själv så du inte behöver tillägna dig objektiv kunskap? Jag har via mejl, debattinlägg och ett par artiklar på Newsmill.se utmanat Wierup på duell kring bikerkriminaliteten? Han har inte svarat! Varför tror du? Skulle det kanske kunna vara för att inga av de beskyllningar han i boken riktar mot mc-miljön kan ledas i bevis?För att allt han skriver antingen kommer från anonyma källor eller är plockat från polisrapporter? Det är bara att välja alternativ!

Nej,ta till dig objektiv fakta från bägge sidor och tro inte okritiskt på vad källor som aldrig bevistat kulturen uppger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar